Zakon o fiskalizaciji zahteva da se svaka avansna uplata za budući promet na malo, registruje putem elektronskog fiskalnog uređaja. U nastavku teksta, predstavljamo primer avansnog računa i dajemo odgovore na važna pitanja: Kada se izdaje avansni račun na fiskalnoj kasi? Kako možemo da Vam pomognemo pri izdavanju avansnog računa? Kako izgleda obuka za rad na kasi?
Kada se izdaje avansni račun
Avans predstavlja uplatu pre izvršenja dogovorenog posla/isporuke robe. To praktično znači da kupac plaća određeni iznos novca unapred, kako bi osigurao svoju narudžbinu ili rezervaciju. Lice koje prima avans je u zakonskoj obavezi da za isti izda avansni račun.
Kada se izdaje avansni račun
U slučaju prometa na malo avansni računi se izdaju na fiskalnoj kasi, odnosno fiskalnom uređaju. Osim kase, fiskalni uređaj može biti i računar, tablet ili mobilni telefon. U slučaju prometa na veliko, za primljene avanse se izdaje avansna e-faktura, kroz Sistem e-faktura (SEF).
Avans može da glasi na fiksni iznos ili određeni procenata ukupne vrednosti dogovorenog posla. Preostali iznos se plaća posle isporuke ili završetka posla.
Kako razlikovati predračun i avansni račun
Kada firma izda predračun, to znači da traženu robu ili uslugu može da isporuči kada kupac izvrši uplatu.
Predračun predstavlja poziv na uplatu koji nije obavezujući, tako da klijent još uvek može da odustane od poslovne saradnje. Ukoliko plaćanje nije izvršeno i usluga/roba nije isporučena ne postoji ni obaveza plaćanja PDV-a.
Avansni račun – primer
Prema Zakonu o fiskalizaciji, fiskalni račun je fiskalni dokument kojim se, između ostalog, potvrđuje da je primljen avans za budući promet na malo.
Ovaj dokument se evidentira kroz elektronski fiskalni uređaj.
Obavezni elementi, odnosno obrazac, avansnog računa takođe je definisan Zakonom.
Primer avansnog računa, je u nastavku.
Avansni račun – fiskalizacija
Želite da povećate prihode kroz pružanje usluga ili prodaju robe fizičkim licima, a niste u sistemu fiskalizacije? Ili već imate kasu, ali ne znate kako tačno funkcioniše i kako da otkucate avanani račun? Važno je da znate da RaLink fiskalne kase Novi Sad ima jednostavna i efikasna rešenja za sva navedena pitanja.
Poreska uprava i izdavanje avansnih računa
U Vaše ime vršimo kompletan proces fiskalizacije, što podrazumeva nabavku fisklanog uređaja, odgovarajućeg programa i licence, kao i izdavanje računa. Ova vrsta usluge podrazumeva:
- Podnošenje zahteva za generisanje jedinstvene oznake poslovnog prostora i poslovne prostorije (PGJO) kod Poreske uprave
- Podnošenje zahteva za bezbednosni element (BE)
- Preuzimanje bezbednosnog elementa (BE)
I to sve uz jednokratnu naknadu, dok sve Vaše račune kucamo na posebnoj fiskalnoj kasi. Naravno, bezbednosni element ostaje pod našim nadzorom za sve vreme korišćenja usluge. Vaše je samo da nam dostavite informacije na bazi kojih ćemo izdati račun.
Po završetku posla, sprovodimo kompletnu odjavu kod Poreske uprave, kao i vraćanje bezbednosnog elementa.
Usluga: Izdavanje avansnih računa na fiskalnoj kasi
U pojedinim slučajevima se dešava da klijenti imaju svoju kasu, ali im je komplikovano i neisplativo da nauče sve procedure oko izdavanja različitih vrsta fiskalnih računa. To se najčešće događa kada postoji samo povremena potreba za izdavanjem računa ove vrste. Zato smo uveli uslugu kucanja avansnih računa na fiskalnoj kasi.
Možete nam doneti fiskalnu kasu kako bismo otkucali određene račune, bilo standardne ili avansne. Najbolja vest je što uslugu izdavanja računa plaćate samo onoliko koliko je koristite.
Kako više ne biste morali da brinete koji je rok za izdavanje avansnog računa, kako se izdaje avansni račun ili kako se radi storno avansni račun, slobodno nas kontaktirajte.
Obuka za rad na kasi
Znamo koliko je posao izdavanja računa zahtevan i odgovoran. Zato smo posebno posvećeni obuci i podršci korisnicima koji imaju potrebu za izdavanjem avansnih računa.
Cilj obuke za rad na kasi je da Vam omogući efikasno i samostalno upravljanje ovim procesom. Obuka se sprovodi na Teron kasi, uz profesionalne mentore, jasne instrukcije i praktične primere.
Obuka za rad na Teron kasi– izdavanje avansnih računa
Za korisnike koji žele da nauče kako koristiti kasu za izradu avansnih računa, imamo posebnu obuku prilagođenu individualnim potrebama. Cilj je da ova vrsta obuke olakša korišćenje Teron kase i obezbedi samostalno upravljanje procesom izrade računa. U zavisnosti od specifičnosti zahteva, vreme trajanja obuke je od pola sata do sat vremena.
Faze procesa obuke:
1. Standardna procedura izrade avansa i konačnog računa
Detaljno prolazimo sve korake za uspešno kreiranje avansnih i konačnih računa. Steći ćete razumevanje celokupnog procesa i dobiti potrebno znanje za samostalno obavljanje posla.
2. Rešavanje konkretnih situacija iz prakse
Zajedno rešavamo konkretne situacije ili izazove s kojima se suočavate u toku praktičnog rada. Na ovaj način, obuka postaje usmerena na realne potrebe naših klijenata.
3. Telefonska podrška nakon obuke
Uz našu telefonsku podršku možete uspešno da rešite bilo koje nedoumice i dodatna pitanja.
Spremni smo da Vam pružimo pomoć tokom procesa učenja i pomognemo u vezi bilo koje poteškoće u radu. Budite sigurni da avansni račun (fiskalizacija) više neće predstavljati ograničenje za Vaše poslovanje. Uz našu podršku obezbedite fleksibilnost, efikasnost i profesionalnost u svakom koraku poslovanja. Ukoliko imate bilo kakvih pitanja ili želite da zakažete obuku, naš stručni tim Vam stoji na raspolaganju. Pozovite nas na broj telefona 063 594 711 ili nam pošaljite e-mail na: office@ralink.rs
Ukoliko imate bilo kakvih pitanja ili želite da zakažete obuku, naš stručni tim Vam stoji na raspolaganju. Pozovite nas ili nam pošaljite e-mal na: office@ralink.rs